2012 ÇEŞME - ALAÇATI'DAN

Site: anamursedir-anamur dergi
URL: http://www.anamursedir.com/yazar.asp?yaziID=633

2012 ÇEŞME-ALAÇATI’DAN

Doğal güzellikleriyle, doğallığını yitirmemiş sokaklarına ilaveten, Port Alaçatı ve Yat Limanı ile en iddialı turistik beldelerimizden bir olan Çeşme Alaçatı’dayız…

Görüyoruz ki burada yaz sezonu hareketliliği, Ramazan ayının gelişine ve İzmir’in kavurucu sıcaklarına rağmen, meşhur serinletici rüzgârlarıyla birlikte pupa yelken devam ediyor.

Alaçatı’ya ayak bastığımızda ilk olarak havanın serinliği ve esintisi bizleri kendimize getiriyor. Çarşı girişinin sağında yer alan değirmenleri ise ‘’Hoş geldiniz’’ diyerek bizleri selamlıyor. Solunuza başınızı çevirdiğinizde ise, Ulusal misafirperverliğimizin göstergesi aç mısınız? Sorusunu sorarcasına, adı Çeşme ile özleşen Şevki Ustanın Kumrusu ve Ersin Ustanın Değer Söğüşleri  ‘’Yemeğe Değer’’ sloganları ve eşsiz tatları ile bizleri bekliyor.  Ardından Alaçatı’nın rüzgârında olgunlaşmış üzümlerinden, geleneksel yöntemlerle üretilen, orijinal meşe fıçılarında olgunlaştırılmış Gemici Şarapları’nın damla sakızlı şarapları ve reçelleri tadım için beğenimize sunuluyor.

Güzel ve çarpıcı bir karşılama sonrası tarihi dokusu bozulmamış sokaklarında ilerlemeye devam ediyoruz. Hemen her köşesinde karşımıza el yapımı sakız reçelleri, sabunları, kahveleri, muhallebileri, kurabiyeleri, dondurmaları çıkıyor. Daracık sokaklarında sıralanan eski Rum evleri ve arka kısımlarında yer alan büyük bahçeleri dikkatimizi çekiyor. Görüyoruz ki her biri itina ile profesyonel turizm işletmeciliğinin elinde, antik eşya ve otantik dekorlarıyla harmanlanıp konuklarının beğenisine ve kullanımına sunulmuş.

Ara sokaklarda rastladığımız antikacı dükkânlarının içinden gelen eski taş plaklarının melodileri ve naftalinimsi, tavan arası eski eşya kokularıyla burun direklerimizi sızlatıp, geçmişin yaşanmışlıklarını içimizde hissettiriyor. Buradaki giyim ve aksesuar dükkânlarının bir özelliği de özel tasarımlara sahip olması. Giyim ve aksesuarlarından bir eşi daha olmayan özel tasarımlar çeşitlemeleri ve renk cümbüşleriyle, müşterilerin beğenisine sunuluyor.

Çarşı içinden eski adı ile  ’Ayios Konstantinos’’ kilisesine günümüz adıyla Alaçatı Pazaryeri Cami’sinin meydanındaki  ‘’El işleri Sanat Pazarı’’na doğru ilerliyoruz. Meydanın ilk girişinde yer alan Atölye CANE,  etrafına yaydığı esans kokuları ile bizi kendisine doğru çekiyor. Sanatçı Özcan DOĞU,  el yapımı aksesuarlarının yanı sıra esanslarını çiçek resimleri ile süslenmiş cam şişelerde ve lavanta dolu sandıklarda,  Alaçatı hatırası götürmek isteyenler için eşsiz bir alternatif sunuyor.

Kırmızı Ardıç Kuşu sanat galerisini ziyaret etmeden geçmeyelim diyoruz ve 14 Temmuz-26 Temmuz aralığında sergilemede yer alan Havva MARTAnın Anka kuşları serisinden oluşan eserlerini geziyoruz.

Alaçatı’nın daracık sokakları içinde çektiği fotoğrafları ile tanınan,  Hüsnü GENGÖNÜL ile sohbetleşiyor, ardından kendimizi günün yorgunluğuyla bize en yakın yer alan eski Rum evinden restore edilmiş ALBA Otele yerleşiyoruz. Taş duvarlarının etkisi mi Alaçatı’nın serinliğinden mi bilemedim, İzmir’in bunaltıcı sıcaklarından sonra serin bir gece de uyku çekmenin keyfine diyecek yoktu doğrusu.

Sabah olunca sıcakkanlı personelinin ikramları ve kahvaltıda yer alan Boşnak böreği, ev yapımı 9 çeşit reçelleri, dalından kopmuş taze meyveleri, krepleri ile ise son zamanlarda gördüğüm en iyi şımartan kahvaltılardandı.

Şimdi çok daha iyi anlıyorum,  sanat ve iş dünyasının burayı neden tercih ediyor ve her fırsatta soluğu Alaçatı’da alıyor.  Kültür seviyesi yüksek halkın,  entelektüel ağırlıklı kimliği ve eşsiz misafirperverliği,  doğallığını yitirmemiş alt yapısı ile Alaçıtı’ ya ziyaretçi sayısı ve sıklığı gittikçe arttırıyor. İleriki yıllarda yerli halkın pansiyon işletmeciliği yapmayan kısmının da yaşam alanlarını paylaşıma açtığını görürsek şaşırmamak lazım...

Memleketimin görülesi yerlerinden bir köşesini daha gezdim gördüm. Bu güzellikleri gezip görme sırası şimdi de sizlerde!

Sevgiyle, ışıkla, esen kalınız…

İLKNUR BAKIŞ / www.anamursedir.com -İzmir Temsilcisi (www.ilknurbakis.com)ilknurbakis@hotmail.com